SV: [OTC-Tek] Justering av forgasser

Erling morndu at start.no
Tir 17. Jun 2003 01:37:44 CEST

Høres rimelig ut. 72 km/t i timen er målt på flatmark med bagasje, noe
lavere i oppoverbakke. Lurer man på hvor/når hoveddysa åpner er det bare å
tette den med dritt og kjøre en tur og se når sykkelen begynner å fuske....

> Her er jeg helt enig med deg. Når man skifter potte og/eller luftfilter,
> forandrer man arbeidspremissene til motoren, ved at den lettere
> får luft inn og ut. Dermed suger motoren mer luft, og for å kompensere
> for dette, må man vanligvis sette i større hoveddyse(r), og justere
> litt på nål og/eller sete. Sammen anbefaler vi herved Kjetil å etter
> hvert dra på verksted/tuningfirma og få justert etter alle kunstens
> regler, men at han også kan prøve seg litt fram med småjustering
> etter våre anvisninger inntil videre. Ække det græit da?

Supergreit!!
EPA-måten blir jo å grise til luftfilteret skikkelig så blir det fet nok
blanding :-))

> Bing? Åja, du kjører BMW... min Tempo Corvette hadde Bing...(huff)
> Men jeg regner med at dem har videreutvikla seg siden den gang(?).

Tja, de ser ikke spes high-tech ut men rep-sett er billig, de er driftsikre
og håndterer ekstreme mengder med bensin :-))

Erling - legger seg